Zdravot. právo v praxi; 2005; 2: 34-35

Farmaceutický marketing a právo

Eva Vaňková
advokát

V příspěvku naleznete odpovědi na dotazy z oblasti lékové reklamy a marketingu. Odpovědi přitom zároveň shrnují aktuální pravidla, která se týkají srovnávací reklamy, skryté reklamy a tedy i tzv. PR článků. A dozvíte se také, proč je v reklamě problematický tzv. motiv strachu, zda se smí dělat reklama na neregistrované léky a jak jsou znevýhodněny prezentace homeopatických léčivých přípravků.

Keywords: Klíčová slova: reklama, propagace, srovnávací reklama, skrytá reklama, PR článek, motiv strachu, neregistrované léky, homeopatické léčivé přípravky.

Published: January 1, 2006  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Vaňková E. Farmaceutický marketing a právo. Zdravot. právo v praxi. 2005;3(2):34-35.
Download citation




Zdravotnicke pravo v praxi

Madam, Sir,
please be aware that the website on which you intend to enter, not the general public because it contains technical information about medicines, including advertisements relating to medicinal products. This information and communication professionals are solely under §2 of the Act n.40/1995 Coll. Is active persons authorized to prescribe or supply (hereinafter expert).
Take note that if you are not an expert, you run the risk of danger to their health or the health of other persons, if you the obtained information improperly understood or interpreted, and especially advertising which may be part of this site, or whether you used it for self-diagnosis or medical treatment, whether in relation to each other in person or in relation to others.

I declare:

  1. that I have met the above instruction
  2. I'm an expert within the meaning of the Act n.40/1995 Coll. the regulation of advertising, as amended, and I am aware of the risks that would be a person other than the expert input to these sites exhibited


No

Yes

If your statement is not true, please be aware
that brings the risk of danger to their health or the health of others.