Zdravot. právo v praxi; 2005; 2: 24-26 
Článek se zabývá vzájemným vztahem práva a etiky v oblasti zdravotnictví. Podává přehled vývoje názorů na vztah etiky a práva. Zdůrazňuje důležitost respektování etických pravidel při poskytování zdravotní péče.
Zdravot. právo v praxi; 2005; 2: 27 
Článek se zabývá poskytováním sociální dávky „zvýšení důchodu pro bezmocnost“, podmínkami za kterých může být poskytována. Podává informaci zejména lékařům, jak mohou svým pacientům pomoci tuto dávku získat.
Zdravot. právo v praxi; 2005; 2: 28-29 
Oblast paralelních dovozů farmaceutických výrobků výrazně ovlivnil přístup České republiky do EU a pro české generické společnosti představuje jedno z klíčových témat. Princip volného pohybu zboží by totiž měl umožnit českým generickým společnostem dovážet jejich levné generické výrobky do ostatních členských států EU. Smlouva o přistoupení však účinnost tohoto mechanismu vzhledem k novým členským státům odsouvá na přechodné období, které však může trvat až do roku 2016. Neznamená to však, že by naši výrobci generik neměli žádné možnosti vývozu. Limitované možnosti existují, je však nutno dodržet některé základní podmínky stanovené Smlouvou o přistoupení,...
Zdravot. právo v praxi; 2005; 2: 30-33 
Článek se zabývá problematikou posuzování zdravotní způsobilosti pro účely získání a držení oprávnění k řízení motorových vozidel. Je zaměřen rovněž na posouzení oznamovací povinnosti mezi jednotlivými lékaři a orgány veřejné správy.
Zdravot. právo v praxi; 2005; 2: 34-35 
V příspěvku naleznete odpovědi na dotazy z oblasti lékové reklamy a marketingu. Odpovědi přitom zároveň shrnují aktuální pravidla, která se týkají srovnávací reklamy, skryté reklamy a tedy i tzv. PR článků. A dozvíte se také, proč je v reklamě problematický tzv. motiv strachu, zda se smí dělat reklama na neregistrované léky a jak jsou znevýhodněny prezentace homeopatických léčivých přípravků.
Zdravot. právo v praxi; 2005; 2: 36-37 
Článek pojednává o aktuálním stavu právní úpravy reklamy na humánní léčivé přípravky zaměřené na odborníky se zvláštním zaměřením na povolené a zakázané aktivity v oblasti této reklamy. Pozornost je věnována definici odborníka v zákoně o regulaci reklamy, činnostem obchodních zástupců farmaceutických společností a sponzorským aktivitám.
Zdravot. právo v praxi; 2005; 2: 38 
Ve druhém čtvrtletí roku 2005 se podařilo po opětovném vrácení k novému projednání ve výboru doprojednat a doručit do Poslanecké sněmovny vládní návrh na vydání zákona o opatřeních k ochraně před škodami působenými tabákovými výrobky, alkoholem a návykovými látkami a o změně souvisejících zákonů. Tento zákon byl nakonec 29. června 2005 schválen Poslaneckou sněmovnou. Zákon je proti původní předloze poměrně liberální.