Zdravot. právo v praxi; 2005; 3: 46-48 
Dočasná pracovní neschopnost zakládá nárok na nemocenské – jednu z dávek nemocenského pojištění, pokud je osoba dočasně pracovně neschopná nemocensky pojištěna. Důvodem pro poskytnutí nemocenského je, že občan byl uznán dočasně neschopným k výkonu svého dosavadního zaměstnání nebo k výkonu své dosavadní samostatné výdělečné činnosti. Dočasnou pracovní neschopnost posuzuje ošetřující lékař, kterým se rozumí ten lékař, který má občana ve své ambulantní, ústavní či lázeňské péči. Ošetřující lékař posuzuje pracovní neschopnost občana vždy ve vztahu k výkonu jeho dosavadního zaměstnání, kterým se rozumí ta činnost, která zakládá účast na nemocenském...
Zdravot. právo v praxi; 2005; 3: 49-52 
Článek se zabývá právy a povinnostmi osob v situacích, kdy se aplikuje mezinárodní humanitární právo. Zvláštní pozornost je věnována postavení zdravotnického pracovníka, ochraně zdravotnických práv a povinností, lékařské etice a odlišnostem od postupů v době mírové.
Zdravot. právo v praxi; 2005; 3: 53-56 
Příspěvek informuje o novém rozhodnutí Evropského soudního dvora, které se vztahuje na úhradu zdravotní péče poskytované v zahraničí, v daném případě v nečlenském státě Evropské unie.
Zdravot. právo v praxi; 2005; 3: 57 
Článek se zabývá informační povinností lékaře a zdravotnických zařízení obecně ve vztahu ke zdravotním pojišťovnám. Popisuje jaké informace jsou zdravotnická zařízení povinna zdravotním pojišťovnám poskytnout a v jakém rozsahu jsou povinna nechat je nahlédnout do zdravotnické dokumentace.
Zdravot. právo v praxi; 2005; 3: 58-59 
V příspěvku naleznete další pokračování výkladu pravidel z oblasti lékové reklamy a marketingu. Tentokrát se zaměříme na některá specifika reklamy zaměřené na odborníky, na výkladové pravomoci Státního ústavu pro kontrolu léčiv a na informace o tom, kdo, jak, kým a za co může být v oblasti lékové reklamy a marketingu postižen.
Zdravot. právo v praxi; 2005; 3: 60 
Zajímají mne odpovědi na ty samé dotazy týkající se reklamy a dárků, které zodpovídá paní magistra Vaňková v článku Farmaceutický marketing a právo ve Zdravotnickém právu v praxi č. 1/2005, ročník 3 (str. 7) pro farmaceutické produkty – pro změnu pro prostředky zdravotnické techniky. O tom se nikde moc nemluví. Produkty jsou to určené jak dospělým, tak dětem; jsou na poukaz (tedy vázány na „recept“), ale je možné si je zakoupit i bez receptu (pokud si je pacient chce zaplatit sám), takže nákup není tak striktně omezen zákonem jako u léčiv vázaných na preskripci lékařem...
Zdravot. právo v praxi; 2005; 3: 61 
V období od konce června 2005 do poloviny října roku 2005 se výbor sešel ke svému jednání celkem čtyřikrát. Mimořádné jednání proběhlo 17. srpna a 21. září, v řádných schůzích byl výbor svolán 7. a 8. září 2005 a 13.–16. září 2005.