Zdravot. právo v praxi; 2004; 4: 78-79

Farmaceutický marketing a právo

Eva Vaňková, Filip Winter
advokát

Klíčová slova: reklama, propagace, marketing, vzorky.

Zveřejněno: 31. prosinec 2004  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Vaňková E, Winter F. Farmaceutický marketing a právo. Zdravot. právo v praxi. 2004;2(4):78-79.

Příspěvek vysvětluje aktuální právní pravidla pro marketing a reklamu léků. Objasňuje, co se vůbec považuje za reklamu a které druhy sdělení naopak reklamou ve smyslu zákona již nejsou. Zabývá se též otázkou, jaké léky lze propagovat a na kterou cílovou skupinu lze reklamu zacílit. Připomíná též právní regulaci užívání vzorků jako propagačního nástroje.

Stáhnout citaci




Zdravotnické právo v praxi

Vážená paní, pane,
upozorňujeme Vás, že webové stránky, na které hodláte vstoupit, nejsou určeny široké veřejnosti, neboť obsahují odborné informace o léčivých přípravcích, včetně reklamních sdělení, vztahující se k léčivým přípravkům. Tyto informace a sdělení jsou určena výhradně odborníkům dle §2a zákona č.40/1995 Sb., tedy osobám oprávněným léčivé přípravky předepisovat nebo vydávat (dále jen odborník).
Vezměte v potaz, že nejste-li odborník, vystavujete se riziku ohrožení svého zdraví, popřípadě i zdraví dalších osob, pokud byste získané informace nesprávně pochopil(a) či interpretoval(a), a to zejména reklamní sdělení, která mohou být součástí těchto stránek, či je využil(a) pro stanovení vlastní diagnózy nebo léčebného postupu, ať už ve vztahu k sobě osobně nebo ve vztahu k dalším osobám.

Prohlašuji:

  1. že jsem se s výše uvedeným poučením seznámil(a),
  2. že jsem odborníkem ve smyslu zákona č.40/1995 Sb. o regulaci reklamy v platném znění a jsem si vědom(a) rizik, kterým by se jiná osoba než odborník vstupem na tyto stránky vystavovala.


Ne

Ano

Pokud vaše prohlášení není pravdivé, upozorňujeme Vás,
že se vystavujete riziku ohrožení svého zdraví, popřípadě i zdraví dalších osob.